Dua Filem Animasi Tahun 2016 Yang Wajib Ditonton


 1)Kimi No Na Wa

Kimi No Na Wa aka Your Name adalah filem animasi genre romantik fantasi dari Jepun. Cerita ini mengisahkan dua watak dalam filem ini, Taki Tachibana dan Mitsuha Miyamizu.

Hari ketika bintang-bintang jatuh, dua kehidupan telah berubah selama-lamanya. Mitsuha dan Taki adalah orang yang tidak mengenali antara satu sama lain dan menjalani kehidupan seharian yang berasingan. Tetapi satu malam, mereka tiba-tiba bertukar tempat. Mitsuha terjaga dalam badan Taki, dan sebaliknya. Kejadian pelik ni terus berlaku secara rawak, dan kedua-duanya mesti menyesuaikan kehidupan mereka antara satu sama lain dan ia berhasil. Mereka membina hubungan dan berkomunikasi melalui nota yang ditinggalkan di telefon. Sehinggalah suatu hari pertukaran itu berhenti dan membuatkan Taki inginkan jawapannya.

 2)MOANA



Film animasi berjudul “Moana” ini merupakan filem adventure fantasi yang menceritakan tentang Moana Waialiki. Moana adalah seorang gadis yang mempunyai hasrat untuk berlayar di laut. Ketika keluarganya memerlukan bantuannya, Moana melakukan sebuah perlayaran. Filem ni aku tak nak ulas panjang sebab ramai rasanya yang dah tengok.


Comments

  1. Akak baru tengok crita 'Sing', Moana x tengok lg. Best ka?

    ReplyDelete
  2. best akak cite moana. cuba la tengok.hehe sorry sy baru buka blog.lama sangat tak buka

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PENGALAMAN DENGAN KEPALA AIR

Bukit Batu Putih, Gopeng, Perak

Mendaki Bukit Berekeh aka Bukit Botak di Sungai Siput Perak